طراحی در معماری: نور
تحت طراحی طراحی و فرایند به برای ساخت یک کار به عمد شکل از هنر (تصویر، مجسمه سازی، ساخت و ساز، طراحی شی) درک شود. در معماری ، طراحی باید اصول هنری ابتدایی را با استاتیک و ساخت و ساز ترکیب کند.
تصویر
نور
نور یک عنصر اساسی در معماری و طراحی اتاقها است. معماران خاصی از آن استفاده میکنند که گویی این یک مصالح ساختمانی است.
در معابد سنگی مصر باستان ، در کلیساها از قرون وسطی تا به امروز ، میزان بروز محاسبه شده از نور روز یا نور خورشید برای تقویت مقاصد خاص فرهنگی یا مذهبی انجام شده است.
معجزه نور مرموز معابد ابو سیمبل در جنوب مصر ، که فقط چند دقیقه به طول انجامید ، قبل از ناپدید شدن در "تاریکی مصر" برای شش ماه دیگر ، لحظهای کوتاه خدایان را در قربانی مبارک تحقق بخشید. این معبد غول پیکر که از یک تخته سنگ منفرد حک شده است ، در دهه 1960 ، در هنگام ساخت سد عظیم سوئز ، به بخشهای جداگانه آن ریخته شد و در مکان بالاتر بازسازی شد.
سازندگان توانستند معجزه عرفانی نور را حفظ کنند: معبد به سمت خورشید متمرکز شد تا نور خورشید فقط دو بار در سال فراعنههای داخل آن را برساند و فرعونهای داخل را روشن کند.
مهمترین تضاد با نور نیمه تاریکی و سایهها است. از زمانهای قدیم ، از کاننورها (عمودی ، عمودی به حالت افقی) در ستونها ، ستونها و پهلوانان برای جلوههای سایه روشن استفاده شده است و به عنوان ابزاری برای ایجاد بصری باریک است. هر جزئیات معماری فقط از طریق سایه ایجاد شده قابل مشاهده است. نورپردازی یکنواخت ، به عنوان مثال با استفاده از نور ظهر روشن ، باعث کاهش مقاومت در شکل پذیری ساختمان میشود.
"معماری بازی هنری ، درست و عالی از سازههایی است که در زیر نور جمع شده اند. چشم ما ساخته شده است تا اشکال را در زیر نور ببیند: چراغها و سایهها اشکال را نشان میدهند. " گفت LE LE CORBUSIER (1965-1887).
میزان روشنایی ،
رنگ روشن ،
اثر سایه و
تناوب نور و تاریکی
بر رفاه ، ریتم زندگی و روحیه فرد تأثیر میگذارد. بنابراین z. ب) همچنین ماندن دائم در یک اتاق سایه دار ، به طور مساوی و مصنوعی با آسیب دیدگی دائمیبه کل ارگانیسم. در مقابل ، نور و تاریکی متفاوت از نظر مکانی برای سلامتی شما مفید است.
اتاق نور ، جسم سبک ، نور سطح ، نور
اتاق نور ، شیء نوری ، نور سطحی ، نورپردازی باید ویژگیهای مختلف معماری را نشان دهد:
نوری فضایی یک فضای داستانی ایجاد شده که بخشی از یک اتاق است روشن روشن است، در حالی که باقی مانده در کم نور یا تاریکی باقی مانده است. او به عنوان مثال ب) مناسب برای ایجاد موقعیتهای صحنه (تئاتر ، سیرک). در یک دفتر بزرگ ، اتاق نور کوچکی که توسط یک لامپ میز ایجاد شده است به فرد اجازه میدهد تا از خواندن یا کار خارج شود. فضاهای نوری که با نفوذ اشعه خورشید ایجاد میشوند با خورشید "حرکت میکنند".
به شی نور ، یک پنجره، روزت گوتیک، یک لامپ، یک شمع میتواند، در میان دیگران. نور از ردیف اشیاء (طبقه بالا ، نورهای روشن و غیره) هدایت میشود. این یک خلق و خوی مقدس ایجاد میکند و یا اشیاء خاصی را مورد توجه قرار میدهد (آثار هنری ، جواهرات و غیره). ترکیب مجدد برای توزیع چندین منبع نوری در اتاق مورد نیاز است.
با نور سطح نه تنها نور از اشیاء منعکس شده و سطوح به معنای هستند، بلکه اشیاء روشن و سطوح، که در نتیجه خود شود "منبع نور" (الحمرا، گرانادا).
در فضای بیرونی هستند لوازم و تجهیزات چراغانی اشکال از بخشهای خاصی از ساختمان برجسته و یا ساختمانهای تاریخی روشن شده است.
در معماری ، نور کارهای مختلفی را انجام میدهد . میشود
به عنوان روشنایی عمومی،
به عنوان نور لهجه و ارائه ،
به عنوان روشنایی در محل کار ،
به عنوان یک سیستم کنترل ،
به عنوان کانون توجه
استفاده میشود. در خدمت
جهت گیری،
امنیت
علامت گذاری به مناطق خاص ،
نمایندگی،
تشویق،
تفریحی و
ایجاد جو.
تصویر
امکانات طراحی روشنایی بیشتر و متنوع تر میشود. صحنه نوری مجتمعهای ساختمانی (نمایشگاههای تجاری ، ساختمانهای صنعتی ، موزهها ، مراکز و غیره) توسط طراحان ویژه نورپردازی انجام میشود. آنها با کمک سیستمهای کنترل روشنایی و کنترل روشنایی ، باید مفاهیم روشنایی پیچیده و در عین حال اقتصادی را طراحی کنند. به جای روشنایی اتاق سنتی ، به اصطلاح "مدیریت نور" در چندین حالت تعویض و کم نور نیاز به نورپردازی دارد. نور در اتاق پویا میشود و انرژی صرفه جویی میشود.
استفاده از نور روز و نور خورشید اکنون بخشی از مفهوم معماری است و غالباً با پروژههای اقلیمیدر ارتباط است. استفاده روزافزون از شیشه به عنوان مصالح ساختمانی ، به سایه مصنوعی نیاز دارد. جبهههای شیشهای به محافظت در برابر آفتاب احتیاج دارند که دمای مطبوع و نور مطلوب اتاق را تضمین میکند.